Odgovornost i poverenje nisu pokloni. To su vrednosti koje se moraju zaslužiti kroz dosledan rad, kako na sjajnim, tako i na manje uzbudljivim projektima. Ljudi često misle da, kada jednom dobiju šansu, automatski imaju pravo na poverenje i veću odgovornost. Ali prava istina je da ti poverenje i odgovornost ne dolaze s jednom šansom - one se postepeno osvajaju kroz niz uspeha, čak i kroz suočavanje sa neuspesima.
Svaki projekat koji dobiješ, bez obzira na njegovu veličinu ili značaj, prilika je da pokažeš koliko ti je stalo i koliko vrediš. Na onim "dosadnim" ili manje prestižnim projektima se često testira tvoja posvećenost. Da li si spreman da uložiš jednaku energiju u nešto što ne privlači pažnju kao i u nešto što će biti izloženo na “naslovnicama”? Upravo takvi trenuci oblikuju tvoju reputaciju. Kada se uhvatiš u koštac s malim projektom s istom strašću kao i s velikim, šalješ poruku da tvoje profesionalne vrednosti ne zavise od spoljašnjih priznanja, već od unutrašnje motivacije da daš svoj maksimum.
Ljudi se sećaju dizajnera koji su tu, dosledni i pouzdani, bez obzira na prirodu zadatka. Kada kolege vide da se možeš osloniti na tebe na svakom projektu, da si tu i da daješ sve od sebe, i poslodavci i saradnici počinju da grade poverenje u tvoje sposobnosti. To poverenje nije nešto što se može izgraditi preko noći. Potrebno je vreme, strpljenje i spremnost da se suočiš i s najizazovnijim situacijama.
Često se govori o tome kako se poverenje lako gubi, ali retko se govori o tome kako se ono stiče. Poverenje se gradi u momentima kada nema svetala pozornice, u situacijama koje nisu glamurozne, gde se od tebe traži da budeš odgovoran, da izneseš posao i da pokažeš profesionalizam čak i kada ti se ne čini značajnim. Ljudi vide te trenutke, čak i ako misliš da su neprimetni. Oni se sećaju ko je bio tu kad su stvari postale teške, ko je preuzeo odgovornost i ko je pokazao inicijativu.
Odgovornost i poverenje idu ruku pod ruku. Kada dokažeš da si spreman da preuzmeš odgovornost, čak i kad nije lako, otvaraš vrata novim mogućnostima. Poslodavci i klijenti žele nekoga kome mogu da veruju, nekoga ko neće pobeći od izazova, već će ih prigrliti. Najbolji dizajneri nisu nužno oni koji imaju najviše talenta, već oni koji pokazuju najviše pouzdanosti - oni koji se mogu osloniti na svoje znanje i posvećenost bez obzira na uslove.
Sve se svodi na izbor koji svakodnevno donosiš. Da li ćeš stati na pola puta, čekajući da te neko drugi povede dalje, ili ćeš preuzeti inicijativu i zaslužiti poverenje koje tražiš? Odgovornost i poverenje nisu instant nagrade - to su rezultati svakodnevne akcije, malih odluka koje ti omogućavaju da postaneš osoba na koju se drugi mogu osloniti. Tvoj put je tvoj izbor. Svaki put kada se suočiš s izazovom, donosiš odluku da li ćeš se istaknuti ili stopiti s pozadinom. I upravo te odluke čine razliku između onih koji čekaju i onih koji vode.